"זלה" – כרוב ואורז – אוכל עני אבל הכי עשיר שיש

פורסם: 20 ביוני 2014 ב-תוספות וירקות
תגים:

"זלה" הוא תבשיל דחק ועוני בזמנים קשים שהפרוטה הייתה חסרה והיו מספר רב של פיות להאכיל

אז הסבתאות שלנו המציאו את התבשיל הבריא והמשביע והמזין הזה וחיפו על החוסר……

התבשיל מכיל מצרכי יסוד זולים אבל יוצר תבשיל ענק ויקר בטעם….

כל שאנו צריכים זה כרוב שנחתך לרצועות דקות דקות ויום לפני הבישול הושם בקערה/מסננת ונוספו לו 

גרגרי מלח גס והוא נלחץ בידיים עם המלח על מנת לרכך אותו ולהגיר ממנו נוזלים, פתרון זה גם מקל על

פעילות מעים שבדרך כלל מלווה אותנו לאחר אכילת כרוב מבושל…אז הנחנו לכרוב יממה להגיר נוזלים

וסיננו את הנוזלים, לקחת סיר כבד או ווק ברזל יצוק כמו שאני אוהבת לשים בתוכו שתי כפות שמאלץ

או שמן שאתם אוהבים ולטגן 3 בצלים קצוצים קטן קטן לאחר שהבצל מתאדה ומחליף צבעים לצרף את הכרוב 

ואז גם את האורז ולטגן קלות – על כל אורז אני משתמשת בבסמטי והוא חובב נוזלים מושבע אני מוסיפה שתי

כוסות ציר מרק. מנמיכה את הלהבה להכי קטנה ולא נוגעת יותר בתבשיל עד שהנוזלים נעלמים, אני "מפקנטת" 

את התבשיל עם 2 כפות אריסה בייתית שאני עושה מעט מלח ופלפלת מעושנת. לשיקולכם הקטע הפיקנטי.

זה פשוט זה טעים וזה משביע – בתאבון…

Image

כתיבת תגובה