בניצה עם בשר ועשבי תיבול – מאפה בולגרי

פורסם: 21 ביוני 2014 ב-בצקים, כללי
תגים:

Image

בניצה – הוא שם כולל למאפה בולגרי בו ניתן למלא כל טוב – גבינות – ירקות – בשר ועוד….

הפעם בחרתי למלא את הבניצה שלי בבשר טחון שטיגנתי עם מלא מלא בצל ועשבי תיבול

תיבלתי במלח אטלנטי ופלפל לבן וזהו לא הוספתי כלום יותר….רגעעעעעעעעעעעע גולת הכותרת

אוי לי ולמורשת הבולגרית שלי – שמתי גם את הכפית האחרונה שלי מתבלין הצ'ובריצה הבולגרי

מזכיר בטעמו את הזעתר אבל מיוחד ממנו.

את המאפה עצמו ניתן לעשות מבצק עלים מבצק עלי פילו ואפילו משמרים.

אני בחרתי בעלי יופקה המגיעים אלינו מטורקיה לטעמי הם נעימים וטעימים יותר הן בפה והן בעבודה איתם

אני רכשתי את שלי בחנות תבלינים ומטעמים בבלפור 104 בבת ים אם זיכרוני אינו מטעני הם נקראים

תבליני שמש, אבל כיום ניתן להשיג בכמה מרכולים גדולים. וזה שווה בצק מעולה ולא שמן!!!

אז מרטיבים את העלים, ועובדים מהר, אני מושחת אותם בחלמון ביצה ואז משטחת אותם בתבנית כולל

השארת מסגרת מסביב – איני מסירה עודפים, העלים דקים מאד ולכן אני שמה בתחתית לפחות 5 עלים על מנת ליצור

את התחלת המאפה על ידי הבצק, מעל העלים אני מפזרת את הבשר עם עשבי התיבול וחוזרת על הפעולה הראשונית וסוגרת הכל

עם העלים בדיוק כמו הבסיס. מכניסה לתנור חם על 180 מעלות – חובה לתנור שחומם מראש שהמאפה יאפה במהירות והעלים לא יתייבשו.

כשהעלים מזהיבים וניתן להקיש עליהם ולשמוע צליל חלול – אזי המאפה מוכן – בתאבון.

 

להשאיר תגובה

