צושקי ביורק – פלפל ממולא גבינות בנוסח בולגרי

פורסם: 21 ביוני 2014 ב-מאכלי עמים ועדות, תוספות וירקות
תגים: ,

Image

ככה זה מתחיל …..קונים אצל הירקן פלפל ארוך אדום שאצלנו בעדה הבולגרית קוראים – קפייה וישר ניגשים

בשיא המרץ להכין את הטעם האלוהי הזה שנקרא בשם צ'ושקי ביורק…..

אז בצורה מסודרת כשיש לנו כבר את הפלפלים מכניסים אותם מעל נייר אפייה לתנור וקולים אותם על מנת להקל בקילוף

ולהשאיר אותם שלמים ובכלל לקילוף נוח להעביר לשקית ניילון ולאטום ולחכות לקירור אז הקליפה נושרת בקלות.

לאחר הקילוף העדין עדין להכין תערובת גבינות שאתם אוהבים אני משתמשת בצפתית קשה מגורדת וג'אבן עירקית מלוחה מגורדת ומוסיפה

בולגרית או פטה לתערובת הגבינות על מנת לאחד אותה אני טורפת ביצה אחת ומתבלת רק במעט פלפל לבן אין צורך במלח….

מכינה 3 קערות אחת עם קמח אחת עם ביצה ואחת עם פירורי לחם – אני משתמשת בפירורי לחם בייתים שאני עושה אבל מה שבא לכם 

הכל הולך פירורי זהב פירורים רגילים פנקו דק פנקו עבה.

אני ממלאה את הקפייה/פלפל לא בדחיסות מלאה על מנת שלא יקרע לי לאט לאט מקמת מכל צדדי הפלפל ואז לביצה הכל בתנועות של גלגול

על מנת שהפלפל ישאר שלם – ורק בידיים לא עם מזלג!! לאחר הביצה לפירורי הלחם ואז לבחירתכם או על נייר אפייה ובתנור על חום גבוה ולהפוך מצד לצד או לטגן במחבת כבדה ומפזרת חום בצורה אחידה.

להניח על נייר סופג שומנים ואז להגיש לשולחן אמא שלי ז"ל הייתה מכינה איירן בייתי ונותנת לאורחים כוס איירן עם הצ'ושקי.

ניתן לרכוש איירן במחלבות גד ודן וגם בסופרים הגדולים – האיירן הוא משקה שעשוי מרוויון+יוגורט והבולגרים ובכלל כל העדות הבלקניות מגישים עם מזאטים ודברי מאפה במיוחד בשבת בבוקר.

 

תגובות
  1. לכל מי ששואל מדוע קשה להשיג את הפלפל קפייה הזה – אין לי תשובה אבל אני נלחמת בתופעה כשהיא מגיעה לשווקים לפני ראש השנה ופסח קונה הרבה קולה אותם ומשמרת בפריזר בשקיות וואקום של ניקול – סבתי ז"ל הייתה מכניסה אותם לתערובת של שמן וחומץ בזכוכית מעוקרת ושומרת במקרר

    אהבתי

  2. stavkalo64 הגיב:

    לכל מי ששאל עכשיו ניתן להשיג את הקפיות הירוקות בהיר בחנויות הירקות והן לא נופלות בטעמן מהאדומות – מהרו וריכשו לעצמכם כי העונה מאד מאד קצרה.

    אהבתי

להשאיר תגובה

