אושי באחש – מעדן בוכרי טעימי ברמות על !!!

פורסם: 23 ביוני 2014 ב-מאכלי עמים ועדות
תגים:

אני מאד אוהבת אורז וזה כלל אינו סוד אני מאד אוהבת חלקי פנים וגם זה אינו סוד

ואני מאד אוהבת עשבי תיבול וזה גם אינו סוד……………….ואז גילתי את הפלא הבוכרי

הזה שמכיל יחד את כל הדברים שאני אוהבת והכנתי אותו בשתי השיטות שלו השיטה המהירה

והשיטה האיטית המסורתית עם השק המיוחד ועם השיפצור בתוכו – שקית קוקי על מנת שהשק ישאר

נקי ונטול ריחות וטעמים…..אז קדימה יוצאים לדרך עם רשימת המכולת ועם אופן ההכנה

ולפני………..לא להתייאש אם אין לכם את השק שניתן להשיג בכל שוק בוכרי כולל זה שבתל כביר ביפו

אז אנחנו צריכים לשיטה הארוכה סיר גבוה – זה של הקוסקוס ללא הקוסקוסייר מצויין.

רשימת מכולת

++++++++++

סיר גבוה

שקית קוקי

שק בד בוכרי 

חצי קילו אורז

חלקי פנים שאתם אוהבים – הבוכרים שמים בשר עגל וחלקי פנים

כבד, לבבות,טחול,פרגיות – זה מה שאני שמה בקוביות קטנות קטנות – קילו אחד שמכיל את כל החלקים.

שמן

אורז בסמטי – יוצא אחד אחד !!

עשבי תיבול – כוסברה שמיר וראשד בעונה !! מי שאוהב גם פטרוזלייה יכול להוסיף – אני לא אוהבת

2 חבילות מכל ירק – קצוץ דק דק.

3 בצלים גדולים קצוצים דק 

1 פלפל חריף – אופציונלי למי שאוהב פיקנטי

ציר עוף או מים מורתחים עם אבקת מרק עוף – לא בטעם עוף לכיסוי התבשיל

מלח + פלפל לבן

אופן ההכנה

+++++++++

בשיטה הארוכה – לוקחים את סיר הקוסקוס ממלאים בציר מרק עוף ומעמידים על הגז הכי קטן.

בקערה גדולה מערבבים בידים את הכל ושמים שמן על מנת שהתערובת לא תצא יבשה.

מכניסים את התערובת לשקית הקוקי לא דוחסים יותר מדי מחוררים טיפונת את השקית קוקי 

ומכניסים אותה לשק בד הבוכרי ואת השק מכניסים לסיר עם המרק – לפחות לשלוש שעות!!!

זה המינמום הנדרש – התבשיל יוצא טעים ברמות שאין דברים כאלו האורז מקבל את הצבע מעשבי התיבול 

וחלקי הפנים רכים רכים רכים…..

בשיטה הקצרה – לוקחים מחבת ווק גדול בעל דפנות גבוהות ומטגנים בו את הבצל מוסיפים את חלקי

הפנים ומבשלים אותם לפחות מחצית השעה עד שמחליפים צבעים ואז מגיע זמן האורז על כל כוס אורז בסמטי

יש להוסיף 2 כוסות ציר מרק עוף הבסמטי סוחב יותר נוזלים – לערבב היטב היטב ולתבל את הכל לפני הוספת הציר

זיכרו על הלהבה הכי קטנה וגם היא על האש הנמוכה ביותר – לאחר הוספת ציר המרק – לא נוגעים באורז

עד שכל הנוזלים נעלמים – לא לערבב ולהציק לאורז!!

התבשיל מוכן שכל הנוזלים נספגו באורז. ותאמינו לי אתם תברכו אותי אחרי שתאכלו את המעדן הזה !!!

Image

Image

Image

 

התמונות של הבאחש שלי הן מבאחש העצלניות – הבאחש המהיר יותר – לשבת אכין בשק 

ואעלה תמונות מהשיטה האיטית והאיכותית יותר !!!

 

תגובות
  1. מאיר בן גיגי הגיב:

    צלחת ציבעונית ניראה בריא
    כל הכבוד שאפו !!!!!!

    אהבתי

להשאיר תגובה

