שליימלאך – אוי כמה שאני שנאתי את זה ועכשיו כל כך אוהבת….

פורסם: 25 ביוני 2014 ב-עוף
תגים:

משחר נעורי הייתי אנמית והלעיטו אותי תמיד בכבד כי זה "מלא דם" וזה מחזק את ההמוגלובין

אז יש פלא למה שנאתי כבד?

ועוד מאכל עם שם נוראי כזה "שליימלאך" ? זה בכלל נראה לי מדע בדיוני ולא תואם את ההווי והשפה הבולגרית….

שליימלאך? איך איפה היה כדבר הזה בהיגוי של הבולגרית…. וכל הזמן ניסתי להתחמק ולא לאכול את זה ולא הלך לי האמת!!!

וראו זה פלא אני נתקלת בספר אוכל בולגרי של ענת אחירון ואורית חמיאל ואיזה מאכל אני מוצאת שם – להתעלף ולא להאמין 

"שלימלאך"…. והכי מצחיק שבבגרותי וללא כל לחץ אני אוהבת מאד כבד בכל הוורסאיות שניתן ויש המון לעשות אותו…

אז לכבוד אותו זיכרון מכעיס שהפך לטעים מאד הנה המתכון כמו שאמא שלי עשתה למאכל הזה

רשימת מכולת

++++++++++

חצי קילו כבד נקי וחתוך לקוביות קטנות

3 בצלים גדולים קצוצים דק דק

1 כוס אורז בסמטי והדגש הוא על בסמטי – נוקשה ויוצא גרגר גרגר

מלח

פלפל לבן

פפריקה אדומה – הרבה !! המאכל צריך לצאת ממש אדמדם – לפחות 3 כפות גדושות

ציר מרק – 3 כוסות – או 3 כוסות מרק עוף – (כוסות מאג)

מחבת מפזרת חום – כבדה עם דפנות גבוהות + מכסה

 

אופן ההכנה

+++++++++

לטגן היטב את הכבד ולהסיר מהאש

במחבת אחר לטגן את כל הבצל הקצוץ עד להזהבה ואז להוסיף את הכבדים

להמשיך לטגן מבלי לערבב ולפגוע בכבד – לנער את המחבת מצד לצד – כל זה עדיין ללא המכסה

להוסיף את האורז ולתבל ולהמשיך באידוי עד שרואים שהאורז בעצמו מזהיב.

להוסיף את התבלינים ולערבב היטב עם כף מעץ בכדי לא לפצוע את הכבדים

לתת עוד כ- 5 דקות להתבשל ללא הציר מרק ואז לכסות בציר המרק ולכסות במכסה את המחבת

לבשל עד להעלמות מוחלטת של הנוזלים – להגיש חם!!

בתאבון !!!

מצרפת לכם לינק לכתבה שפורסמה ב-YNET על הספר הבולגרי – בעיניי הוא מעולה.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3891772,00.html

כבד עוף

כבד עוף

שליימלאך כבד עוף ואורז אדום

שליימלאך כבד עוף ואורז אדום

תגובות
  1. אריה לוי הגיב:

    נראה טוב… אוהב כבד ברמה צליה… בינוני…

    אהבתי

להשאיר תגובה

