אז איך אומרים עטייף? או קטאייף? לא שזה משנה זה טעים בכל מקרה

פורסם: 30 ביוני 2014 ב-מאכלי חגים, מאכלי עמים ועדות, עוגות ועוגיות
תגים:
עעטייף לאחר טיגון ולפני מילוי

עעטייף לאחר טיגון ולפני מילוי

בעבר לפני כמה שנים טובות לפני התחלת כל הברדק עם בני דודנו היו לי חברים טובים ביריחו וסוזי חברתי הטובה הייתה מכינה בתקופה הנוכחית את הדלישס הזה – לשבירת צום הרמאדן – וזה היה טעים ברמות אלוהיות. בגלל כל הברדק בין שני עמנו אני לא יכולה לבקר אותה יותר, ולאכול את המטעמים שלה ונשארנו רק בקשר טלפוני ווירטואלי דרך הפייסבוק. 

השבוע שנסעתי בקו 83 והוא עבר ביפת הבטתי מחלון האוטובוס ובאחת מחנויות הממתקים הרבות ראיתי את העטייף שוב והחלטתי שאני מעיזה ולא קונה את הבצק אלה עושה הכל לבד ומי אם לא סוזי שתלמד אותי ואקח ממנה את המתכון ואופן ההכנה המדוייק? טוב….אז זו כל התורה ואני חולקת אותה עמכם.

העטייף של סוזי מיריחו – עטייף בשני סוגי מילוי

חומרים ל-50 יחידות:

לבצק: 
1 ק"ג קמח
1/2 כפית שמרים יבשים
1 שקית אבקת אפייה
1/4 כפית מלח
כ- 4 כוסות מים

למלית אגוזים:
200 גרם אגוזי מלך טחונים גס
1/2 כפית קינמון
100 גרם (1/2 כוס) סוכר

למלית גבינה:
200 גרם גבינת בקר או כבשים  מגוררת 
1/2 כפית קינמון
5 כפות זוכר

לסירופ סוכר:
1 כוס סוכר
1 כוס מים
3 כפות מי ורדים
מיץ מחצי לימון

אופן ההכנה:
1. מכינים את הבצק: מערבבים בקערה קמח, שמרים, אבקת אפיה ומלח. מוסיפים את המים עד שמתקבלת עיסה סמיכה שמזכירה בלילה של פנקייק. מכסים בניילון נצמד ומתפיחים כחצי שעה – עד שניתן לראות בועות.

2. מכינים את הפנקייק: מחממים פלטה או מחבת רחבה (בלי שמן). יוצקים על המחבת חצי מצקת מבלילת הבצק. צולים את הפנקייק עד שהבועות מתקבעות (2-3 דקות) ומוציאים. לא הופכים ולא צולים מהצד השני! כמו בכל פנקייק – את ה 2-3 הראשונים תמיד זורקים והבאים כבר יהיו מוצלחים.

3. ממלאים את העטייף: בוחרים את המלית ומערבבים את כל החומרים.

4. מניחים את הפנקייק כך שהצד הלא מבושל (עם הבועות) כלפי מעלה. מניחים כפית מהמלית במרכז ומקפלים את הפנקייק לחצי – כך שמתקבל כיסון בצורת חצי עיגול. מהדקים את השוליים היטב. שומרים על מגבת בצד עד הטיגון. ניתן גם להקפיא את העטייף בשלב זה ולשמור לרגע שבו תרצו לטגן אותו.

5. מכינים סירופ סוכר: בסיר מביאים את כל מרכיבי הסירופ לרתיחה. מבשלים עד שכל הסוכר נמס. מורידים מהאש ומצננים.

6. מטגנים את העטייף: מחממים שמן לטיגון עמוק (190 מעלות) ומטגנים את הכיסונים במשך 2-3 דקות עד שהם משחימים. מוציאים את הכיסונים הרותחים ישר לתוך הסירופ הקר.

עטייף לאחר מילוי וטיגון

עטייף לאחר מילוי וטיגון

 

כתיבת תגובה