גונדי תפארת הכדור הפרסי במרק צח עם קייל – מזון על

פורסם: 13 ביולי 2014 ב-מאכלי עמים ועדות, מרקים

מרק צח פרסי עם גונדי - כופתאות של טעם מענג

אין לי מושג מדוע ולמה אבל רבים מהאנשים ששומעים את המילה גונדי מעוותים פרצוף כאשר למעשה זה דבר כה טעים…

ההתקלות הראשונה שלי איתו הייתה בעלת משקל גבוה מאד והותירה אותי מאותגרת ונחושה להכין אותו בעצמי וטוב יותר ממה שהוגש לנו באותה חתונה – כי אלו היו פצצות מרגמה ולא גונדי! אבני בטון שבחיים לא היה מצליח להחליק לך במורד הגרון מבלי להותיר שריטות לכל החיים. אז חקרתי ושאלתי שכנה פרסייה שלי שאוהבת לשפצר וליצור יש מאין וגם נוהגת ככה במתכונים ולא נצמדת למדד אם הוא דרוש תיקון והנה בפניכם הגירסא של שושנה לגונדי אותו למדתי ממנה ואני גאה להכריז הגונדי קל אוורירי לא שוקל מאה טון ועובר יופי בגרון – אז שושנה כל הכבוד שלימדת אותי ג'ונם שלי אוהבת אותך……

גונדי אסלי מחומוס מושרה וטחון
+++++++++++++++++++++++++++
לטחון את החומוס המושרה במעבד מזון אבל הכי הכי טוב – מטחנת בשר

המרכיבים:
++++++++ 
לגונדי:
+++++++
1 כוס חומוס מושרה במים ל-12 שעות לפחות
1 כוס בצל טחון
400 גרם פרגית טחונה
2 כפות שמן
1 שורש כורכום, מגורד דק
מלח
פלפל לבן גרוס טרי
4 תרמילי הל כתושים

למרק:
++++++
2 ליטר ציר עוף, עמוק ומסונן
כורכום טרי מגורד
מלח ופלפל לבן גרוס טרי
4 כוסות קייל טרי, קצוץ דק

אופן הכנה:
+++++++++
טוחנים את החומוס במטחנת בשר, מערבבים עם הבצל הטחון ושאר מרכיבי הקציצות ומניחים לחצי שעה במקרר.
יוצרים מתערובת הבשר קציצות בגודל פינג פונג בידיים רטובות.
מתבלים את מרק העוף במלח, פלפל וכורכום. מכניסים פנימה את הקציצות ומבשלים כחצי שעה
מוסיפים את הקייל ומבשלים 10-15 דקות נוספות. מגישים לצד אורז לבן.

להשאיר תגובה

