קובה ג'ירשה – בעצם אתם קוראים לה קובה בורגול מטוגנת

פורסם: 13 ביולי 2014 ב-בשר טחון + בשר בקר, מאכלי עמים ועדות, תוספות וירקות
תגים:

אז קודם כל ג'ירשה….ומה זה גירשה? ג'ירשה היא בורגול שטחון דק דק והוא טוב וטעים יותר למעטפת של הקובה

ראו כאן בתמונה את ההבדלים – צילמתי בעבורכם. 

 

קובה מול ג'ירשה

ג'ירשה לקובה

ג'ירשה לקובה

 

בצד ימין – ג'ירשה של סוגת

ובצד שמאל ההבדלים החזותיים מבחינת מירקם בין הג'ירשה לבורגול הדק ביותר. זו לא חובה להשתמש בג'ירשה אני מעדיפה את מירקם המעטפת כמות שמתקבל מהג'ירשה

 

ככה עושים קובה

ככה עושים קובה

ככה מאחסנים ומקפיאים קובה

ככה מאחסנים ומקפיאים קובה

בתמונה מימין צילמתי את שלבי הכנת הקובה, כולל טיגון ואילו בתמונה משמאל, מראה לכם את הפטנט שלי לאיחסון והקפאת הקובה. אני תמיד עושה יותר. ומכניסה את הקובות לשתי תבניות של בייצים וככה יש לי תמיד עוד 12 קובות בשלוף במקפיא. (הקובות שהלכו להקפאה כאן הם קובה סולת במקרה)

אבל מתקן הביציים משמש לי לשמירה בהקפאה על כל סוגי הקובות שאני מכינה

ועכשיו כל מה שנותר לתת את המתכון כולו על מנת שגם אתם תעשו ותהנו, את המתכון שלי והדרך בה אני עושה קיבלתי בירושה מאמא של בן זוג ממוצא כורדי שהיה לי – היא אלופה במטבח וזה אחד מהדברים שלמדתי ממנה.

קובה ג'ירשה מטוגנת
+++++++++++++
מצרכים למעטפת:
+++++++++++++
1 שקית סוגת – בורגול דק – גרישה
1כוס סולת
2 כוסות קמח
2 כפות אבקת מרק עוף
1 כף מלח
1 כפית כורכום  

מעט מים לאיחוד המעטפת

מצרכים למילוי:
++++++++++++
500 גרם בשר בקר טחון .
2 בצלים קצוץ דק מטוגן עד להזהבה
100 גרם צנוברים קלויים2 כפיות בהרט לקובה / קציצות
מעט כוסברה קצוצה 
1 כפית כורכום
1/2 כפית מלח
1/2 כפית פלפל שחור גרוס
.
אופן ההכנה:
+++++++++
1. משרים את הבורגול עם 1.5 ליטר מים מהברז למשך שעה.
2. לאחר שהבורגול קיבל את המים שהוא צריך, אנחנו סוחטים את הבורגול משארית המים.
3. אל הבורגול מוסיפים קמח והסולת , אבקת מרק עוף, כורכום ומלח ומערבבים עד לקבלת בצק אחיד.
4. נותנים לבצק לנוח לילה במקרר – כן לילה להקפיד על זה !!! כשהוא מכוסה .
5 מטגנים את הבצל עד להזהבה, מוספים את הבשר והצנוברים וממשכים לטגן עד שהבשר כולו משנה את הצבע.
6. לאחר שהבשר שינה את הצבע ומתפורר טוב, מוספים את הבהרט , הכורכום, המלח והפלפל והכוסברה. מערבבים ונותנים מנוחה לתערובת.

הכנת הקובה והמילוי:
++++++++++++++
1. לאחר שנתנו לבצק ולתערובת מנוחה , מכינים כדורים מהתערובת ובעזרת האגודל יוצרים גומה במרכז הכדור ומניחים כף ממלית 
הבשר. סוגרים ומגלגלים לקובה ומניחים על מגש,
את הקובה מטגנים רק בשמן עמוק!!!

וככה זה נראה מוכן !!!

קובה בורגול - (ג'ירשה) מטוגנת

קובה בורגול – (ג'ירשה) מטוגנת

 

להשאיר תגובה

