בצק די חארגנס – בצק ספידי – בוריקטס ממולאים

פורסם: 18 ביולי 2014 ב-בצקים, מאפים מלוחים

בוריקטס מבצק ספידי ממולאים בגבינת פטה ופטריות

בוריקטס מבצק ספידי ממולאים בגבינת פטה ופטריות

כל בת ואישה ממוצא בלקני גדלה על הבצק הזה לכל מאפה מלוח או מתוק….קוראים לו בצק די חארגאנס" – קרי בצק של העצלניות כי אין בו הרבה עבודה והתוצאה מעולה. אני שחדרגתי מעט את הנוסחא הישנה אותה למדתי מסבתא שלי וקידמתי אותה לשיפצור בן ימנו אז המקור של בצק די חארגנס – קרי בצק ספידי – בעברית הוא:
1/2 קילו קמח
200 מ"ל שמן חמים
200 מ"ל מים חמים
1 כפית מלח
אני מוסיפה לקמח גם שקית אפייה אחת וגם כף שמרים וכף חומץ.

והפעם שיפצרתי עוד טיפונת !!! בבצק עצמו הוספתי גם ביצה טרופה אחת ועלעלי טימין מהאדנית שלי וכמה כפות גבינת פטה.
לשתי הכל לבצק אחיד והנחתי במקרר ללילה שלם. הבוקר רידדתי עלה דק כמו בתמונה הכנתי מלית מביצה אחת פטה ששברתי בגסות + סלסלת פטריות שמפניו שטיגנתי קלות, צרתי עיגולים עם הכיסן הקטן ביותר וסגרתי כמו סמבוסק קטן.
היום הם הלכו ישר למקפיא בהזדמנות בה בני הבית אוכלים על המקום אני מושחת בביצה טרופה ומפזרת קצח או שומשום או שניהם. יוצא מליון דולר.

להשאיר תגובה

