פטטרמה מעושנת עם פפריקה דבש ושום

פורסם: 18 ביולי 2014 ב-ייצור עצמי בייתי, נקניקים ופסטרמות

נתח פרפר מחזה הודו בדרך להיות פסטרמה
זה מתחיל בזה שבוחרים נתח יפה ולא ענק של פרפר מחזה הודו. מכניסים לו בחורים קטנים כל מה שרוצים בתוכו, אני לא אוהבת את האופנה של כל מיני האגוזים ומכניסה רק שומים קטנים ולעיתים פלפל קלוי או פלפל חריף הפעם לא הכנסתי דבר. מכניסים את הנתח לגרב הרשת – הקצב שלי אמיר יודע כשאני קונה נתח פרפר הודו אזי חובה לתת לי גם גרב רשת והוא אחלה!!! אני לא מדברת אפילו….אז עושים נקבים קטנים מכניסים את מה שרוצים למלא ואז לגרב הרשת ולהדק היטב היטב. להכין קערה עמוקה עם מים חמימים תבלינים שאתם אוהבים מעט שמן זית מעט סוייה ודבש וסילאן עלי דפנה גרגרי פלפל שחור ולבן ובקיצור לבחירתכם מה אתם אוהבים. מכניסים את נתח הפסטרמה למרינדה מניילנים היטב ויאללה למקרר אני מכניסה ליומיים ומרככת את הבשר ומכניסה לתוכו את המרינדה טוב יותר – ניתן גם ללילה אחד בלבד. וכשאני מוציאה מהמרינדה אני שוטפת לאט את כל הנוזלים לוקחת שמן זית ופריקה מעושנת כי אלו הטעמים שלי ומעסה את הנתח. מכניסה לרוסטר או לתבנית שיש לה מכסה או יוצרת מכסה עם נייר כסף למחצית השעה על חום נמוך ואז ללא מכסה ליבוש אחרון עוד כ- 10 דקות והפסטרמה יוצאת מליון דולר.

 

נתח פרפר מחזה הודו בדרך להיות פסטרמה

נתח פרפר מחזה הודו בדרך להיות פסטרמה

 

 

 

 

 

 

 

מעט הבהרות וטיפים לגבי העשייה וההכנה

חצי אחד של חזה הודו משקל עד 1.5 קילו לא יותר – תנור שחומם מראש על 180 מעלות לפחות מחצית השעה ואז להוריד ל- 150 ולהמשיך באפייה, לאחר עשר דקות להוציא ולהרטיב מכל הצדדים במעט מהמרינדה ולא לתת לזה להתייבש.

להשאיר תגובה

