אורז פרסי עם תהדיג' – פרוסות תפוחי אדמה קריספיות

פורסם: 17 באוגוסט 2014 ב-תוספות וירקות

גילוי נאות ראשון – אני משתמשת באורז בסמטי.

גילוי נאות שני – אני פורסת דיסקיות שמנות של תפוחי אדמה ומקצרת הליך ומטגנת 3/4 טיגון.

גילוי נאות שלישי – אני אוהבת לפרק לעיסה אחידה שאריות של קציצות משבת ולשטח מעל האורז

וכעת לפאר היצירה – מצרכי המכולת להכנת האורז הזה !!!

1 כוס אורז בסמטי – לבשל 3/4 בישול במים עם מלח ולסנן את האורז מהמיים וליבשו לחלוטין.

דיסקיות תפוחי אדמה שיכסו בצורה מושלמת את תחתית הסיר

מלח מעט שמן ותו לא!!

אז איך אנחנו מכינים את עוגת האורז עם התהדיג' – הנה אופן ההכנה

את דיסקיות תפוחי האדמה שטיגנו להניח על רצפת הסיר – אני משתמשת בסיר טפלון עם פיזור חום אחיד של חברת "תפאל" עם הנקודה האדומה – חשטב מאד סיר כבד

מעל דיסקיות תפוחי האדמה אני משטיחה בחוזקה את עיסת הקציצות שפוררתי – באורז הפרסי המקורי אין את זה זה שיפצור שלי שמוסיף המון – לשיקולכם….

מעל דיסקיות תפוחי האדמה והקציצות אני לוקחת את האורז היבש ומהדקת טוב טוב בסיר

יוצרת במרכז הסיר ארובה קטנה שהאוויר יצא ואיתו האדים יוצקת כוס מים שמהלתי בשמן טיפה + מלח (כוס חד פעמית – קטנה של שתייה קרה – זו המידה).

סוגרת עם המכסה ומניחה על הלהבה הכי קטנה שלי בגז ומבשלת עד שהאדים והנוזלים יעלמו לגמריי.

מחכה שהאורז יתגבש ותייבש לגמריי לפחות 10 דקות לא פותחת לא מערבבת לא נוגעת אם ניתן לחכות יותר אדרבא מעולה !!!

לוקחת צלחת שטוחה גדולה מהסיר מצמידה את הצלחת לסיר הופכת לאט לאט לאט מקישה טיפה ממעלה ומשחררת את פאר היצירה….

בתאבון………

לא להיות רוג'ר ראביט חסר סבלנות כמוני אחרת העוגה תשבר לכם !!!

אורז פרסי +תהדיג'

אורז פרסי +תהדיג'

 

להשאיר תגובה

