לחמניות של שי לי – ליפא

פורסם: 31 באוקטובר 2014 ב-בצקים, מאפים מלוחים, שבת
תגים:

לחמניות עם טעם של עוד….

אני אכלתי אותה להיום כי עשיתי רק את הכמות מהמתכון וכבר "נעלמו" באורח פלא מהתבנית כמה לחמניות

מצרכים

שלוש וחצי כוסות קמח ועוד כף = 500 גרם קמח

1/4 כוס שמן זית מאיכות טובה !!!

שמרים טריים – 25 גרם

2 כפיות סוכר בעבור המסת השמרים

באם משתמשים בשמרים יבשים אין צורך בסוכר

1 ורבע כוסות מים חמימים

כפית גדושה של מלח

אופן ההכנה

באם משמשים בשמרים טריים – יש להמס אותם עם מים וסוכר וילצור את העיסה.

אני משתמשת בשמרים יבשים (גרגרים).

איני משתמשת במיקסר אלה בידיים וכך הבצק לדעתי טוב יותר אבל במיקסר יש לבצע לפחות 10 דקות לישה של החומרים

בידיים פחות חצי מהזמן – לאחר התגבשות הבצק לכדרר לכדור לשמן מעט את ראש העיסה ולכסות בניילון נצמד להתפחה כשעה ומחצה.

לאחר ההתפחה לקחת כדור מהבצק לכדרר ביד ולהניח מעל נייר אפייה משומן או במנג'ט או בתבנית מאפינס – אני אוהבת צורה חופשית – יעני פריסטייל.

ואז להתפחיח שוב כשעה. לאחר ההתפחה הזו יש למרות את הלחמניות בחלמון ביצה ולפזר מעל מה שאוהבים שומשום או קצח או פרג או מלח או רק החלמון להברקה.

בבצק עצמו ניתן להוסיף כל עשב תיבול שאוהבים קצוץ דק, הפעם קצצתי בצל ירוק והוספתי תבלין בולגרי הנקרא צ'ובריצה שמזכיר את הזעתר הישראלי.

להכניס לתנור שחומם מראש על 180 מעלות ל- עשרים דקות לערך עד לאפייה מלאה של הלחמניות

לחמניות של שי לי ליפאלחמניות של שי לי ליפא

להשאיר תגובה

