הארכיון של 6 בינואר 2015


קלופס נשמע כמו קללה עתיקה אבל לא זו ממש לא קללה ואני מאד אוהבת את המאכל הזה

שאמא שלי ז"ל שידרגה והפכה אותו למעדן….

אז בראשית מעט "חומר מקראי להבנת הנקרא כפי שנאמר על מהו "הקלופס היהודי – קרי קציץ הבשר"

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%A6%D7%99%D7%A5_%D7%91%D7%A9%D7%A8

ולסיפר מחיי הנישואין שלי בעבר הרחוק הרחוק מראשית הדרך ולא זו לא הסיבה לגירושים שלי….

רציתי להרשים את בעלי לשעבר בסעודה חגיגית והכנתי אורז טעים גרגר גרגר בנפרד כמו שהוא אוהב מציר של בשר עוף שבושל לאט לאט לאט וגם תפוחוני אדמה קטנטנים שבושלו בקליפתם שהתכסתה במלח גס עם שמן זית ופפריקה מעושנת….ומה המנה העיקרית – "הקלופס" – אז קלופס הוא אם כבר קראתם והחכמתם קציצת בשר אפוייה שבד"כ מככבת בה בתוכה ביצה קשה וכאשר פורסים את הקלופס לצלחת מתקבלת פרוסה יפה עם שמש מחייכת בתוכה…..אבל הכי הכי חשוב הוא…………נו תנחשו מה? כנובן…..לקלף את הביציים בטרם הטמנתם בתוך הבשר…אז זהו שמרוב שהייתי טירונית ירוקה ועשיתי כמה דברים בבת אחת אבוי לפדיחה שלי….את הביציים שלי לא קילפתי וכך טמנתי אותן בתוך הבשא ויאללה לאפייה – אני מגישה צלחת מלאה בכל טוב ובעלי לשעבר חותך את הקציץ בכדי להוציא ממנו נתח נכגד ולשים בצלחת ואז יש הדי פיצוצים קרחצ'נים כאלו והוא שואל – אולי לא קילפת את הביציים? ואני כועסת על עצם השאלה……………אבל אכן לא קילפתי את הביציים – זו הייתה "שעת הפדיחה שלי במטבח" מאז החכמתי התנסתי למדתי שיפצרתי והקלופס שלי שווה מליון דולר!!!

רשימת המכולת

חצי קילו בשר טחון + שומן + לא לקחת נתח רזה שיהיה יהש כמו הנגב!!

חבילה פטרוזלייה קצוצה דק

חבילה כוסברה קצוצה דק

2 בצלים קצוצים דק דק דק

1 ביצה 

4  ביצים קשות

2 כפות טחינה גולמית

מעט פירורי לחם או שבבי תפוחי אדמה יוצא טעים יותר

מעט שמן זית

סודה – שליש כוס לאוורור הבשר

מלח ופלפל לבן ושחור

מעט מעט בהרט ואפילו ניתן לחזק טעמים עם טיפה גרד מאגוז מוסקט

תבנית אינגלייש קייק

אופן ההכנה

לקחת את כל המרכיבים  מלבד הביצים הקשות, וליצור עיסה אחידה שמריכבה ואוספת לתוכה את כל הבשר ועשבי התיבול

להכניס למקרר לפחות לשעה על מנת שיהיה קח לעבוד עם העיסה.

לקלףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףף את הביציייםםםםםםםםםםםםםםםםם

לשמן קלות את התבנית ולהכניס לתוכה ערימה מהעיסה ולשטח עם האצבעות ולהדק ככל שניתן לתבנית לקחת את הביצים ולהטמיע זו אחר זו בתוך עיסת הבשר ולכסות אותן היטב שוב בעיסה שנותרה ושטח ולהדק היטב שוב על מנת שהבשר יעטוף היטב את הביציים ויכסה אותן לגמריי לרסס טיפונת שמן זית מעל היצירה לפזר שבבי תפוחי אדמה או פיורי זהב או פנקו ולתנור שחומם מראש על 180 מעלות לא להרוג את הקלופס ולייבש אותו למוות………..תהיו קשובים לתנור שלכם וכאן שלא כמו בעוגה הקיסם לא צריך לצאת יבש  !!! הקלופס צריך להתבשל אבל להשאר עסיסי.

כפי שכבר אמרתי קןדם הולך מצויין עם פירה או תפוחי אדמה בתנור עם אורז עם פתיתים בעצם עם הכל!!! סלט ירקות וטחינה מעל – ויש לכם אחלה ארוחה – ועוד דבר מעולה למחרת הוא יותר טעים!!! וגם ניתן לאכול אותו קר!!!

ניתן להכין רוטב בשרי עם פטריות ולהגיש מעל הפרוסה שאתם חותכים ומגישים לצלחת אני הכי אוהבת את זה עם טחינה ירוקה שאני מכינה. מיודענו מחו"ל קרי השף האהוב עלי גורדון רמזי עוטף כל ביצה בבשר ועושה ומגיש אותה בנפרד ואז היא קבלת כינוי "סקסי" – ביצה סקוטית.

קלופס קציץ בשר יהודי ממולא בביצה קשה

קלופס קציץ בשר יהודי ממולא בביצה קשה