באחש בוכרי – המדריך המלא להכנה מלאה וקצרה

פורסם: 9 בינואר 2016 ב-ארחה מלאה בסיר אחד, כללי

באחש בוכרי

אז בואו ונתחיל בכך שסוף סוף אחרי תלאות בבריאות שלי והמון המון דברים מרגשים לטוב ולרע אני מרגישה טוב יותר וה הזמן הכי נכון להתחיל לכתוב בחזרה בבלוג בצורה מסודרת

אז כעת לשלב ביניים בחיי אני גרה במלון דירות בבת ים – קולוני ביץ וממתינה לסיום השיפוצים בדירה שלי – חמודה וקטנה שרכשתי לאחר שמכרתי את הדירה הגדולה שלי שכבר לא היה בה צורך לאחר שבני עברו לגור עם בנות הזוג שלהן – אל תגלו לאף אחד אבל נו כבר………….שיתחתנו ואז אני אגשים את החלום שלי באמצעותם ואהייה "סבתא"

טוב…..אז ביחידת דיור הכל קטן וצריך "להנדס" ארוחות שתהיינה גם טעימות וגם בריאות ומה שעומד לרשותי זה כיריים אינדוקצייה ומיקרוגל שאני ממש לא אוהבת להשתמש בו.

השבת הזו במבחינת מזג האוויר נועדה להיות קפואה גשומה ומלאת רוחות ומה יותר טוב מארוחה מלאת בריאות בסיר אחד…………וכל מרימי הגבות שעכשיו קוראים ומייד מצקצקים בלשונם קרי, מה בריא בבאחש בוכרי מלא בחלקי פנים? אז בריא גם בריא חלקי פנים מלאים באבץ ובברזל ולי זה חסר בטונות וגם לרבים אחרים….

טוב בואו נתחיל…..בשיטה המסורתית שמו של התבשיל הוא "קלטי באחש" הוא נעשה בתוך שק בד מיוחד שניתן לרכוש בשווקים מעולי בוכרה אני רכשתי את שלי מהרוכלים שמציעים את מרכולתם ליד הסופר בשכונת תל כביר ביפו….אני לא מבשלת ישירות בתוך שק הבד כאשר אני עושה את הדרך המלאה אלה מכניסה שק קוקי לתוך שק הבד ולתוכו אני מכניסה את כל הבלאגן פשוט כי איני אוהבת שהשק סופג את השומנים והריחות למרות שהוא בר כיבוס

אז שק השגנו…..שקית קוקי השגנו עכשיו צריך אורז טוב – האורז שמתאים לבאחש הנו או בסמטי או ארבוריו – עגול.

אז גם לאורז דאגנו ועכשיו נדאג גם לעשבים – אני משתמשת במלא כוסברה ושמיר ובעונה אני מוסיפה גם ראשד הוא מעקצץ ומאתגר את הבחאש עם החריפות שלו.

עכשיו נותר לנו להכין ולנקות את חלקי הפנים אני משתמשת ביחס של כוס אורז – 250 גרם מכל חלקי הפנים – לבבות עוף כבד עוף וטחול עוף חמי שאוהב ניתן הוסיף גם פרגיות – הכל קצוץ לקוביות קטנות קטנות.

בשיטה המסורתית והארוכה לוקחים קערה גדולה ובתוכה מערבבים הכל כן הכל ואז מוסיפים מעט שמן אני מוסיפה 2/3 כוס שמן (כוס חד פעמית) מלח ופלפל שחור. מעבירים הכל לשקית הקוקי ומשם אותה לתוך שקית הבד. ואת כל הכבודה סוגרים ומשאירים כמובן מקום לגדול. הכל נכנס לסיר גדול בו השק יהיה במלואו במים הפושרים ויאללה כלאחר כבוד לגז הכי קטן ל4 שעות מינמום!!! זוהי כל התורה בדרך המלאה….בדרך המקוצרת הכל נעשה בסוטאז' יציקה כבד – הכי טוב או בטאג'ין מחרס שמעניק טעם מעולה לתבשיל.

המידות הן שוב אותן מידות והעשייה היא על המחבת/סוטאז….

המצרכים

1 בצל גדול

1 צרור שמיר

1 צרור כוסברה

1 צרור ראשד – בעונה

1 כוס – אורז ארבוריו או בסמטי

2/3 כוס שמן

250 גרם חלקי פנים מכל סוג – כבד עוף טחול עוף לבבות עוף – נקיים וחתוכים לקוביות קטנות.

1.5 + עוד טיפה – ציר מרק או מים – לשיטה המקוצרת.

מלח ופלפל שחור לתיבול.

אופן ההכנה

  1. בשיטה הארוכה הכל בקערה ערבוב נמרץ והכנסה לשקית קוקי ואותה לשק הבד המיוחד ולסיר מים םושרים שיכסה את כל השק על הגז הכי קטן שלכם מינמום ארבע שעות להשגיח שתמיד יהיה נוזל שיכסה את השק.
  2. בשיטה המקוצרת לטגן את הבצל ולקרמל אותו  בכמות השמן – לא זה לא הרבה – כי זה יטמע גם באורז. להוסיף את חלקי הפנים להמשיך בטיגון הכל על אש קטנה.
  3. להוסיף את כמות האורז לתוך התבשיל.
  4. להוסיף את חלקי הפנים. ולטגן אותם עד לבישול כמעט מלא.
  5. להוסיף את ציר המרק לסגור את הסוטאז' ולבשל על האש הכי קטנה לאט לאט לאט.
  6. לבדוק שהנוזלים כמעט התאיידו ואז להוסיף את הירק כולו שחתכנו לפיסות קטנות.
  7. לסגור את הסוטאז' ולחכות עד שכל הנוזלים נטמעו באורז – אז זה מוכן!!!
  8. בתאבון.

 

 

תגובות

כתיבת תגובה